Toimitusehdot

Verkkokauppa on etäkauppaa ja siihen pätevät etäkaupan säännöt. Noudatamme näitä sääntöjä toiminnassamme. Halutessasi voit tutustua säädöksiin sekä oikeuksiisi tarkemmin esimerkiksi Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilla. (avautuu uuteen ikkunaan)

 
Tilaaminen ja maksaminen

  • Nettikaupassamme teet tilauksia ostoskorin avulla. Selaile kauppaa ja lisää kiinnostavat tuotteet ostoskoriin. Tuotteiden lisääminen ei sido sinua mihinkään. Ostokorin muokkaaminen (tavaroiden poistaminen ja määrien muuttaminen) on helppoa. Paina Ostoskori –painiketta ja tee haluamasi muutokset. Kun kiinnostavat tuotteet ovat ostoskorissa, voit syöttää yhteystietosi ja valita sekä toimitus- että maksutavan. Tilauksen yhteydessä asiakastietosi rekisteröityvät tietokantaamme, mutta voitte halutessanne ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme asiakastilin poistamiseksi. Rekisteröityminen kuitenkin helpottaa tulevia tilauksia sekä säilyttää tilaushistoriasi.
    Kaikki verkkokauppamme hinnat on esitetty euroina ja ne sisältävät arvonlisäveron (24%).
    If Turvakauppa tekee parhaansa, jotta verkkokaupan tarjonta olisi virheetöntä ja ajan tasalla. Kaikesta huolimatta hinnoissa tai tuotekuvauksissa voi olla virheitä. If Turvakaupalla ei velvollisuutta myydä tuotetta virheellisellä hinnalla, mikäli hinta on huomattavasti yleistä hintatasoa alhaisempi.
  • Verkkokaupassamme maksun voi suorittaa seuraavilla maksutavoilla: Lasku: Klarna. Verkkopankit: Osuuspankki, Nordea, Sampopankki, Tapiola, POP Pankki, Aktia, Nooa, Säästöpankki, Ålandsbanken, Handelsbanken sekä S-Pankki.  Luottokortit: Visa, Mastercard. Muut: Neocard, Joustoraha, APE-kukkaro.
  • Maksaminen tapahtuu Checkout-maksupalvelun kautta. Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Checkout Finland Oy [Y-tunnus: 2196606-6] yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa.

Toimitus

  • Toimituskulut määräytyvät toimitettavan tuotteen painon mukaisesti (alkaen 1,90 €).
  • Toimituskuluihin vaikuttavat myös toimitustavat, joista asiakas valitsee itselleen sopivimman.
  • Joitakin tuotteita ei ole mahdollista toimittaa kaikilla toimitustavoilla. Tilauksen mahdolliset toimitustavat näkyvät tilausta tehdessä.
  • Tilausten arvioitu toimitusaika on 2-5 arkipäivää.
  • Mikäli tuote halutaan tiettyyn päivään mennessä, ota yhteyttä If Turvakaupan asiakaspalveluun.
  • If Turvakauppa toimittaa tuotteita vain Suomeen. If Turvakaupalla on neljä eri toimitustapaa: Itellan postipaketti ja pakettiautomaatti, Matkahuollon Lähellä-paketti (noutopisteinä Suomen Lähikauppa Oy:n toimipisteet) sekä Matkahuollon bussi- ja jakopaketti.
    Postin Ovelle-paketti on mahdollinen ainoastaan yrityksille.
  • Tilaus on myös mahdollista noutaa toimipisteestämme ma-to 10-16.30 ja pe 10-14 (ei arkipyhinä), Kalevantie 35, 20520 Turku.
     

Palautukset

  • Asiakkaalla on oikeus palauttaa käyttämättömät tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen / tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä poislukien. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla olennaisesti samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa.
  • Asiakkaan toivotaan tekevän palautusilmoitus sähköpostitse If Turvakaupan asiakaspalveluun ENNEN tuotteen palauttamista.
  • HUOM! Mikäli lähetystä ei noudeta, eikä asiasta ole erikseen sovittu, If Turvakaupalla on oikeus pidättää palautettavasta ostosummasta aiheutuneet kulut.
  • Matkahuollon Lähellä-paketin sekä bussipaketin palautus tapahtuu samaan paikkaan josta tuote on noudettu. Asiakaspalautusilmoituksen jälkeen saat If Turvakaupasta palautuskortin, joka liimataan alkuperäisen osoitekortin päälle. Vie paketti noutopaikkaan, ja kerro virkailijalle sen olevan asiakaspalautus.
  • Postipaketti palautetaan mihin tahansa Itellan konttoriin. Asiakaspalautusilmoituksen jälkeen saat If Turvakaupasta palautuskortin, joka liimataan alkuperäisen osoitekortin päälle.
  • Pakettiautomaatista noudetun paketin palautukseen tarvitaan lokeron avauskoodi, joka tuli tekstiviestitse tulleessa saapumisilmoituksessa. Älä siis poista viestiä ennenkuin olet päättänyt pitää tuotteen. Mikäli viestiä ei ole enää saatavilla, uuden saat Itellan Pakettiautomaatin asiakastuesta, puh. 0100 85933 (pvm/mpm) ma–pe klo 9–21, la 9-18, su 12-18.
    (Jonottaminen on maksullista.)

Takuu- ja huoltoasiat

  • Takuu- ja huoltoasioissa ota yhteyttä asiakaspalveluumme lisäohjeita varten.

Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset

  • Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta lähetys voi kuljetuksen aikana vaurioitua. Siksi on hyvä jo pakettia noudettaessa tarkistaa sen kunto virkailijan läsnäollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote / tuotteet ovat vaurioituneet, tee noutopaikassa heti asiasta vahinkoilmoitus. Ota tämän jälkeen yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta.

Reklamaatio

  • Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tuote on vaurioitunut tms., tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta kohtuullisessa ajassa If Turvakaupan asiakaspalveluun sähköpostitse. Virheellinen toimitus palautetaan kuluitta If Turvakaupan antamien ohjeiden mukaisesti (kts. kohta ”Palautukset”) Palauttaminen tapahtuu reklamaation tekemisen jälkeen. Saatuaan palautetun tavaran, If Turvakauppa palauttaa jo maksetun kauppahinnan viipymättä asiakkaalle.

Ylivoimainen este (Force majeure)

  • If Turvakauppa ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy If Turvakaupan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, lakoista,  viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta If Turvakaupan toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.

Riitojen ratkaisu

  • Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

    Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).


Rekisteriseloste

Rekisterinpitäjä:
AvaSafe Oy / If Turvakauppa
Y-tunnus 2380969-7
Kalevantie 35
20520 Turku

Rekisterin nimi:
If Turvakauppa asiakasrekisteri

Rekisterin tarkoitus:
Asiakassuhteen hoitaminen

Rekisterin sisältämät tiedot:
Henkilön etu- ja sukunimi, lähiosoite, postinumero, postitoimipaikka, sähköpostiosoite, puhelinnumero ja salasana sekä muita tilauksen ja uutiskirjeiden toimittamiseksi tarvittavia tietoja.

Tietolähteet:
Asiakas syöttää tiedot itse

Rekisterinpitäjän yhteystiedot:
info@avasafe.fi

Rekisterin tietoja luovutetaan vain If Vahinkovakuutusyhtiö Oy:lle (1614120-3) asiakassuhteiden hoitoa varten. Asiakkaalla on oikeus kieltää suoramarkkinointi rekisterin tietojen kautta. Tiedot tallentuvat palvelimelle, jonne vain rekisteriasioita hoitavalla henkilöllä on käyttöoikeudet. Tiedot on suojattu käyttäjätunnuksella ja salasanalla.