Toimitusehdot ja maksutavat

TOIMITUSEHDOT

Verkkokauppa on etäkauppaa ja siihen pätevät etäkaupan säännöt. Noudatamme näitä sääntöjä toiminnassamme. Halutessasi voit tutustua säädöksiin sekä oikeuksiisi tarkemmin esimerkiksi Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilla. (avautuu uuteen ikkunaan)

 
Tilaaminen ja maksaminen

  • Nettikaupassamme teet tilauksia ostoskorin avulla. Selaile kauppaa ja lisää kiinnostavat tuotteet ostoskoriin. Tuotteiden lisääminen ei sido sinua mihinkään. Ostokorin muokkaaminen (tavaroiden poistaminen ja määrien muuttaminen) on helppoa. Paina Ostoskori –painiketta ja tee haluamasi muutokset. Kun kiinnostavat tuotteet ovat ostoskorissa, voit syöttää yhteystietosi ja valita sekä toimitus- että maksutavan. Tilauksen yhteydessä asiakastietosi rekisteröityvät tietokantaamme, mutta voitte halutessanne ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme asiakastilin poistamiseksi. Rekisteröityminen kuitenkin helpottaa tulevia tilauksia sekä säilyttää tilaushistoriasi.
    Kaikki verkkokauppamme hinnat on esitetty euroina ja ne sisältävät arvonlisäveron (24%).
    If Turvakauppa tekee parhaansa, jotta verkkokaupan tarjonta olisi virheetöntä ja ajan tasalla. Kaikesta huolimatta hinnoissa tai tuotekuvauksissa voi olla virheitä. If Turvakaupalla ei velvollisuutta myydä tuotetta virheellisellä hinnalla, mikäli hinta on huomattavasti yleistä hintatasoa alhaisempi.
  • Verkkokaupassamme maksun voi suorittaa seuraavilla maksutavoilla: Lasku: Klarna, Klarna Tili sekä lasku yritysasiakkaille. Verkkopankit: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Ålandsbanken, Handelsbanken, S-Pankki, Säästöpankki, POP Pankki, Aktia sekä Oma Säästöpankki  Luottokortit: Visa, Mastercard, American Express. Muut: Collector, MobilePay.
  • Verkkopankki-, luottokortti ja Collector-maksut tapahtuvat Paytrail Oyj:n kautta. Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj [Y-tunnus: 2122839-7] yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa.
  • Yritysasiakkaiden tilaukset lähetetään ilman ennakkosuoritusta. Lasku tulee suorittaa If Turvakaupan tilille laskussa merkittynä eräpäivänä. Laskun asiakas saa tilausvahvistuksen yhteydessä sähköpostilla. Pidätämme oikeuden muuttaa 14 päivän maksuaika ennakkomaksuksi, mikäli katsomme sen oikeutetuksi.

Toimitus

  • Toimituskulut määräytyvät toimitettavan tuotteen painon mukaisesti (alkaen 1,50 €).
  • Toimituskuluihin vaikuttavat myös toimitustavat, joista asiakas valitsee itselleen sopivimman.
  • Joitakin tuotteita ei ole mahdollista toimittaa kaikilla toimitustavoilla. Tilauksen mahdolliset toimitustavat näkyvät tilausta tehdessä. Mikäli tilattujen tuotteiden suurempi määrä estää valitun toimitustavan, pidätämme oikeuden vaihtaa toimitustapaa ilman lisäkustannuksia parhaiten tilaukselle soveltuvaksi.
  • Tilausten arvioitu toimitusaika on 2-5 arkipäivää. Mikäli tuote on loppunut varastostamme, se joko toimitetaan jälkitoimituksena tai peruutetaan kokonaan tuotteen osalta.
  • Mikäli tuote halutaan tiettyyn päivään mennessä, ota yhteyttä If Turvakaupan asiakaspalveluun. Pyrimme toteuttamaan toimitusaikatoiveet parhaamme mukaan.
  • If Turvakauppa toimittaa tuotteita vain Suomeen. Toimitusajat ovat arvioita, eikä If Turvakauppa voi taata tuotteiden saapuvan perille ilmoitetussa ajassa. If Turvakaupasta riippumattomia ja ennalta-arvaamattomia viivästyksiä voi ilmetä. Lopullinen toimitusaika riippuu tilattujen tuotteiden saatavuudesta. Toimitusajassa tapahtuvista oleellisista muutoksista pyritään viipymättä ilmoittamaan asiakkaalle.
  • Tilaus on myös mahdollista noutaa toimipisteestämme ma-to 10-16.30 ja pe 10-14 (ei arkipyhinä), Kalevantie 35, 20520 Turku.
     

Palautukset

  • Asiakkaalla on oikeus palauttaa käyttämättömät tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen / tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä poislukien. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla olennaisesti samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa.
  • Asiakkaan pitää tehdä vapaamuotoinen palautusilmoitus sähköpostitse tai puhelimitse If Turvakaupan asiakaspalveluun ENNEN tuotteen palauttamista.
  • HUOM! Mikäli lähetystä ei noudeta, eikä asiasta ole erikseen sovittu, If Turvakaupalla on oikeus pidättää palautettavasta ostosummasta aiheutuneet kulut.
  • If Turvakaupalla on oikeus perua tilaus, jos tilattu tuote on loppuunmyyty tai sen saatavuudessa on muita ylitsepääsemättömiä vaikeuksia. Tilauksen perumisesta ilmoitetaan asiakkaalle sähköpostitse mahdollisimman nopeasti.
  • Matkahuollon Lähellä-paketin sekä bussipaketin palautus tapahtuu samaan paikkaan, josta tuote on noudettu. Asiakaspalautusilmoituksen jälkeen saat If Turvakaupasta palautuskortin, joka liimataan alkuperäisen osoitekortin päälle. Vie paketti noutopaikkaan, ja kerro virkailijalle sen olevan asiakaspalautus.
  • Postipaketti palautetaan mihin tahansa Postin konttoriin tai pakettiautomaattiin. Asiakaspalautusilmoituksen jälkeen saat If Turvakaupasta ohjeet palautukselle.
  • Pakettiautomaatista noudetun paketin palautukseen tarvitaan lokeron avauskoodi, joka on tekstiviestitse tulleessa saapumisilmoituksessa. Älä siis poista viestiä ennenkuin olet päättänyt pitää tuotteen. Mikäli viestiä ei ole enää saatavilla, uuden saat Postin Pakettiautomaatin asiakastuesta, puh. 0100 85933 (pvm/mpm) ma–pe klo 9–21.
    (Jonottaminen on maksullista.)

Takuu- ja huoltoasiat

  • Takuu- ja huoltoasioissa ota yhteyttä asiakaspalveluumme lisäohjeita varten.

Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset

  • Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta lähetys voi kuljetuksen aikana vaurioitua. Siksi on hyvä jo pakettia noudettaessa tarkistaa sen kunto virkailijan läsnäollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote / tuotteet ovat vaurioituneet, tee noutopaikassa heti asiasta vahinkoilmoitus. Ota tämän jälkeen yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta.

Reklamaatio

  • Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tuote on vaurioitunut tms., tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta kohtuullisessa ajassa If Turvakaupan asiakaspalveluun sähköpostitse. Virheellinen toimitus palautetaan kuluitta If Turvakaupan antamien ohjeiden mukaisesti (kts. kohta ”Palautukset”) Palauttaminen tapahtuu reklamaation tekemisen jälkeen. Saatuaan palautetun tavaran, If Turvakauppa palauttaa jo maksetun kauppahinnan viipymättä asiakkaalle.

Ylivoimainen este (Force majeure)

  • If Turvakauppa ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy If Turvakaupan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, lakoista,  viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta If Turvakaupan toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.

Riitojen ratkaisu

  • Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

    Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).


Rekisteriseloste

Rekisterinpitäjä:
Safety Partners Oy / If Turvakauppa
Y-tunnus 2286814-2
Kalevantie 35
20520 Turku

Rekisterin nimi:
If Turvakauppa asiakasrekisteri

Rekisterin tarkoitus:
Asiakassuhteen hoitaminen

Rekisterin sisältämät tiedot:
Henkilön etu- ja sukunimi, lähiosoite, postinumero, postitoimipaikka, sähköpostiosoite, puhelinnumero ja salasana sekä muita tilauksen ja uutiskirjeiden toimittamiseksi tarvittavia tietoja.

Tietolähteet:
Asiakas syöttää tiedot itse

Rekisterinpitäjän yhteystiedot:
if.turvakauppa@avasafe.fi

Rekisterin tietoja luovutetaan vain If Vahinkovakuutus Oyj:lle (1602149-8 ) asiakassuhteiden hoitoa varten. Asiakkaalla on oikeus kieltää suoramarkkinointi rekisterin tietojen kautta. Tiedot tallentuvat palvelimelle, jonne vain rekisteriasioita hoitavalla henkilöllä on käyttöoikeudet. Tiedot on suojattu käyttäjätunnuksella ja salasanalla.

If Turvakaupan tietosuojaseloste (GDPR)

 

MAKSUTAVAT


Verkkopankkimaksaminen
Visa-, Visa Electron-, American Express- tai MasterCard -kortit
Collector Lasku/Osamaksu
Klarna Lasku ja Klarna tili
Lasku yritysasiakkaille

Verkkopankkimaksaminen

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin. Verkkopankkipainikemaksamiseen tarvitset henkilökohtaiset pankkitunnukset.

Alkuun


Visa-, Visa Electron-, American Express tai MasterCard -kortit

Mikäli haluat maksaa Visa-, Visa Electron- American Express tai MasterCard- kortilla, If Turvakauppa toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Paytrail Oyj toimii em. korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oyj:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Paytrail Oyj on myös maksun saaja. Yhteystiedot: Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7, Innova 2, Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä, Puhelin: 0207 181830.

Paytrail kerää maksutapahtuman yhteydessä IP-osoitteen, maksutavan sekä maksuajankohdan.

https://www.paytrail.com/tietosuojaseloste-paytrailin-maksupalvelu

Alkuun

 

Collector Lasku/Osamaksu

Collector Bank AB tarjoaa mahdollisuuden maksaa laskulla tai osamaksulla If Turvakaupasta tekemäsi ostokset. Kun valitset ostotapahtuman yhteydessä Collector Lasku/Osamaksu -maksutavan, voit hakea ostosummaa vastaavaa laskuluottoa enintään 5 000 euroon saakka. Saat luottopäätöksen tiedoksi sen jälkeen, kun olet vahvistanut oston kauppiaan verkkosivuilla.
Collector Bankin hyväksyttyä luottohakemuksesi sinun ei tarvitse maksaa mitään ostosummasta saman kuukauden aikana. Collector Bank lähettää laskun postitse ostotapahtumasta seuraavan kuukauden aikana ja lasku erääntyy maksettavaksi vasta kyseisen kuukauden viimeinen päivä. Laskuun lisätään laskutusmaksu 2,95 euroa mutta luottokorkoa ei peritä ostopäivän ja laskun eräpäivän väliseltä ajalta.
Saatuasi laskun voit valita, maksatko laskussa mainitun kokonaissumman kerralla vai enintään 36 kuukauden osamaksuerissä (kuitenkin vähintään 10 euroa kuukaudessa) solmimalla Collector Bankin kanssa tililuottoa koskevan sopimuksen.

Alkuun

 

Klarna Lasku ja Klarna Tili

Laskulla maksat helposti ja turvallisesti kun tavara on ensin kotonasi. Maksuaika on 14 päivää. Maksumuistutuksesta veloitetaan voimassa olevan lainsäädännön mukainen muistutusmaksu, alkaen 5€ sekä kulloinkin voimassa olevan korkolain mukainen viivästyskorko (viitekorko lisättynä 7% lisäkorolla). Luottotiedot tarkistetaan ennen luoton myöntämistä ja toimitus suoritetaan ainoastaan luotonottajan väestörekisteriin ilmoitettuun osoitteeseen. Laskutuslisä on 3.00€.

Maksu suoritetaan jälkikäteen tilauksen mukana tulevalla laskulla, joka voidaan eräpäivään mennessä muuttaa osamaksuksi. Voit myös valita verkkokaupan maksutavaksi suoraan osamaksun Klarna Tili -palvelulla.

Laskutukseen ja osamaksuun liittyvissä asioissa teitä palvelee Klarnan asiakaspalvelu, puh. 09 425 99 770 (ark.klo 9-18),  sähköposti asiakaspalvelu@klarna.fi.

Lisätietoa Klarnan laskutuksesta löydät myös osoitteesta klarna.fi (avautuu uuteen ikkunaan).

Yritykset voivat myös tilata Klarna-laskulla kirjoittamalla henkilötunnus -kenttään y-tunnuksen.

Alkuun

 

Lasku yritysasiakkaille

Yritysasiakkailla on mahdollisuus valita maksutavaksi lasku 14 päivän maksuajalla. Laskua varten tarvitsemme yrityksen nimen sekä Y-tunnuksen, joille on varattu omat kenttänsä osoiteriveillä.
Mikäli y-tunnus puuttuu tilauksesta, emme lähetä tuotteita ennen kuin joko tilaus on maksettu tai y-tunnus on toimitettu meille erikseen.

Alkuun